برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی دانش‌آموزان و فرهنگیان زنجان 
کد خبر: 4212785
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶

برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی دانش‌آموزان و فرهنگیان زنجان 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش زنجان گفت: مرحله استانی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان استان زنجان برگزار می‌شود.

رویداد قرآنی دانش‌آموزان و فرهنگیان استان زنجان 

حسین میرزایی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در مرحله استانی با حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر از فرهنگیان و دانش‌آموزان منتخب ۱۴ منطقه آموزش‌ و پرورش استان از هشتم تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه در کانون فرهنگی و تربیتی سهروردی و دارالقرآن ولایت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقات فرهنگیان در پنج رشته و مسابقات دانش‌آموزان در ۱۴ رشته و در دو بخش آوایی و پژوهشی است، افزود: رشته‌های بخش آوایی شامل حفظ ۳ جزء، ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن، رشته قرائت شامل تحقیق و ترتیل، اذان و مداحی است و رشته‌های بخش پژوهشی نیز شامل انشای نماز، احکام، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، فهم و تفسیر است.

میرزایی با بیان اینکه امسال بعد از چند سال مرحله استانی مسابقات در تمام رشته‌ها و در دو بخش فرهنگیان و دانش‌آموزی کاملاً به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد، اظهار کرد: بیش از ۳۵ هزار نفر در سطح آموزشگاهی نطقه‌ای مسابقات قرآن، عترت، نماز در سال‌تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ مشارکت دارند.

وی یادآور شد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته مقرر است در پایان سه روز مسابقات استانی برترین‌های ۱۴ رشته در بخش آوایی و پژوهشی دانش‌آموزان مورد تجلیل قرار گرفته و ۵۰ نفر به مرحله کشوری راه یابند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش زنجان برپایی نمایشگاه‌های جانبی فرهنگی با مشارکت کانون‌های فرهنگی تربیتی سهروردی و معراج، کتابت قرآن توسط دانش‌آموزان دبیرستان امیرکبیر ۲ ناحیه یک زنجان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری را از برنامه‌های جانبی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان استان زنجان برشمرد.

انتهای پیام
captcha